Saturday, September 17, 2011

Kayuhan Jemboree UMK

Buat pertama kalinya satu kayuhan jombree anjuran UMK dengan kerjasama Persatuan Berbasikal kelantan mengadakan program sambutan Konvo Pertama Universiti Malayusa Kelantan pada 16 sept 2011 di kempus utama Tangok, Bachok kelantan.

Objektif:

Program ini juga bertujuan menghangatkan lagi pesta konvo sempen
a Konvokesyen UMK melalui program Jamboree yang menyediakan laluan dan jarak yang berbeza mengikut kategori iaitu Fun Ride (Fixied Bike) sejauh 28 kilometer, Road Bike Race sejauh 60 kilometer dan Moutain Bike sejauh 30 kilometer.
Tidak ketinggalan, pasukan Kb paspute telah menyertainya di m
ana melibatkan 4 rider..semuanya bagi acara roadbike dengan jarak kayuhan kira-kira 60km. Perjalanannya bermula di UMK melalui Beris Lalang menuju ke Tebing tinggi , Cherang Ruku, Kandis dan tamat di UMK.

Perjalanan Ahli Kb paspute dapat di gambarakan melalui kayuahan.....
Perjalanan dilepaskan pada jam 8.30am dab berakhir 1jam30min. hanya 2
rider kbpaspute telah dapat menamatkan kayuhan tersebut dan 2 lagi mengelami masasalah teknikal/kemalangan kecil. Apapon taniah kerana kayuahan ini merupakan pertama kali acara race disertai...pengalaman ini dapat dijadikan satu titik mula kayuhan raca dan mungkin race yang akan datang semua rider paspute lebih bersedia dai segi fizikal dam mental.
Sebelum Race

Penyampaian Hadiah

Cabutan Betuah - N0 54




No comments:

Post a Comment